Spirulina – zdrowe algi z Hawajów

Spirulina to rodzaj alg morskich z grupy sinic, uznawanych za jedne z bardziej wartościowych roślin, jakie oferuje nam natura. Te mikroskopijne niebiesko-zielone organizmy występujące na dnie zbiorników wodnych, są między innymi bogatym źródłem pełnowartościowego białka. Stanowią doskonały składnik diety wegetariańskiej. Nie powinno ich zabraknąć w Twoich potrawach!

Spirulina, czyli algi z Hawajów, to także źródło witamin z grupy B, a także wit. E i beta-karotenu., żelaza, manganu, cynku, miedzi, selenu. Algi zawierają także enzymy, bioflawonoidy, kwas foliowy, nienasycone kwasy tłuszczowe, w tym głównie kwas linolenowy GLA oraz sprzężony kwas linolowy CLA, wspomagający odchudzanie. Spirulina jest również bogata w barwnik – chlorofil, charakteryzujący się działaniem przeciwzapalnym, antyoksydacyjnym i antyalergicznym.

Jest to też silny antyoksydant, spowalniający i hamujący rozwój komórek nowotworowych. Wzmacnia system immunologiczny, a znajdujące się w algach barwniki wspomagają oczyszczanie organizmu z toksyn. Wspierają metabolizm i trawienie.

Spirulinę można z powodzeniem wykorzystać do przygotowywania smacznych i zdrowych potraw, napojów czy sosów. Oto nasze szybkie i proste inspiracje na dziś:

Sok owocowo-algowy

Spirulinę zmiksuj w blenderze z sokiem ananasowym, bananowym, jabłkowym lub z papai. Jej ilość dopasuj wedle swoich preferencji smakowych. Otrzymasz smaczny i zdrowy napój.

 

Koktajl bananowy

Dwa banany zmiksuj z mlekiem sojowym i małym kubeczkiem jogurtu naturalnego. Dodaj łyżeczkę spiruliny i wymieszaj. Możesz dodawać inne owoce do smaku, np. maliny, pokrojone w drobną kostkę mango lub brzoskwinię. Koktajl będzie pożywną przekąską i bombą witaminowo-białkową.

 

Dip czosnkowy

Cztery łyżki stołowe odtłuszczonego jogurtu lub gęstej, kwaśnej śmietany wymieszaj z łyżeczką spiruliny. Dodaj przeciśnięte przez praskę 3 ząbki czosnku. Możesz dodać też posiekaną bazylię. Uzyskasz doskonały, esencjonalny sos do sałatek i potraw.

 

Sos do ryżu

Cztery łyżki stołowe sosu sojowego zmieszaj z łyżeczką spiruliny. Dodaj uprażone na patelni płatki migdałów. Podawaj z ryżem lub pełnoziarnistym makaronem, jako orientalny, aromatyczny sos.

 

Smacznego!

I przede wszystkim – na zdrowie!

🙂

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s