Przygotowywanie posiłków

Dieta wege rządzi się własnymi prawami, jeśli chodzi o ilość i sposób przygotowywania posiłków. Aby była dobra dla naszego zdrowia i smaczna, powinniśmy pamiętać o pewnych zasadach, dzięki którym brak mięsa nie zuboży naszego organizmu o niezbędną energię oraz dzięki którym będziemy mogli wydobyć maksimum zalet z naszych produktów.

 

Ilość posiłków

W diecie wegetariańskiej powinno się spożywać cztery do pięciu posiłków. Ważne jest to, aby były spożywane regularnie. Wtedy nasza przemiana materii będzie przebiegała prawidłowo i dostarczymy sobie energii na cały dzień.

Oprócz tego należy wypijać około 2,5 litra płynów, najlepiej niegazowanych i niesłodzonych. W diecie wegetariańskiej powinno się unikać spożywania alkoholu.

 

Sposoby przyrządzania potraw

Powinniśmy zrezygnować ze smażenia i pieczenia tradycyjnego. W diecie wegetariańskiej potrawy można gotować tradycyjnie, dusić lub piec w folii aluminiowej albo w specjalnych rękawach.

Doskonała metodą przyrządzania smacznych i zdrowych posiłków jest gotowanie na parze. Jest to najlepszy sposób gotowania warzyw, pozwalający na zachowanie ich naturalnego smaku i zatrzymanie wszystkich witamin, które nie wygotują się do wody. Przy gotowaniu na parze możemy używać ziół, dzięki którym naturalnie przyprawimy nasze potrawy i nadamy im niepowtarzalnego smaku.

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s